Tietoa yhdistyksestä

Kristillinen palvelukotiyhdistys Elämänpuu ry on 2000 perustettu yleishyödyllinen yhdistys. Yhdistys omistaa Hyvänolon Elämänpuu Oy:n, joka toimii ikäihmisten palveluasumisen tuottajana yhdistyksen omistamassa kiinteistössä Tampereen Jankassa. Yhdistys tuottaa vapaaehtoistoimintaa sekä hartauksia Elämänpuun asukkaille. Yhdistys toimii yhteistyössä  valtion, kuntien, seurakuntien ja muiden yhteisöjen kanssa.

MERKITYKSELLINEN ELÄMÄ- ARVONA OHJAA KOKO TOIMINTAAMME

MISSIO

Kristillinen Palvelukotiyhdistys Elämän puu ry:n missiona on tarjota edellytyksiä ikäihmisille merkitykselliseen elämään.

ARVOT

Keskeinen arvomme on ihmisen ainutkertaisen arvon kunnioittaminen, joka perustuu kristilliseen

ihmiskäsitykseen ja joka todentuu käytännön palveluna merkityksellisen elämän syntymiseksi.

VISIO

Merkityksellisen elämän mahdollistaja – Elämän puu -toiminnan piirissä olevat ikäihmiset kokevat elämänsä

merkitykselliseksi ja ovat oman elämänsä aktiivisia toimijoita. Silloin, kun omat voimavarat ovat vähäiset ja

toimintakyky rajoittunut, merkityksellisyyttä luovat kunnioittava puhe, arvostava kohtaaminen,

turvallisuutta luova yhdessäolo, ystävällinen kosketus ja osaava osallisuuden edistäminen.

ELÄMÄNPUU KIINTEISTÖ

Elämänpuun palvelukoti sijaitsee Tampereella osoitteessa Jankanraitti 23. Yksikössä on 23 palveluasumisen paikkaa ja 23 tehostetun palveluasumisen paikkaa.

LUE LISÄÄ KIINTEISTÖSTÄ

YHDISTYKSEN HISTORIA:

Kristillinen Palvelukotiyhdistys Elämän puu ry.n  perustamiskokous pidettiin 10.1.2000.  Kristillinen palvelukotiyhdistys Elämän puu ry sai aikoinaan alkunsa rukouksesta ja kehotuksen kokemuksesta, että Tampereelle tulee rakentaa palvelukoti, jossa ikääntyvä voi elää todeksi kristityn elämää toimintakyvyn heikennettyä.

LUE LISÄÄ YHDISTYKSEN HISTORIASTA